Weet jij als bestuurder of onderwijsprofessional hoe de ict ervoor staat binnen je organisatie? Zijn digitale leermiddelen altijd makkelijk in te zetten? MYRA geeft hierop antwoorden. MYRA is een integrale ict-monitor voor het funderend onderwijs. De resultaten laten het ict-gebruik in het onderwijs zien en de randvoorwaarden, de stip op de horizon en de behoeften rondom ict-gebruik. Tot en met 23 februari 2023 konden scholen en besturen uit het po en vo deze monitor invullen.
Inhoud college
MYRA maakt de centrale en individuele inzichten in het ict-gebruik van onderwijsorganisaties zichtbaar. Nadira Saab presenteert in dit college de resultaten van de monitor en licht deze toe. Als ze je aansluitend vertelt over de Theory of Planned Behaviour en meer vertelt over de achtergrond van dit model, begrijp je de uitkomsten. Want dit theoretische model vormt de grondslag van MYRA en legt de factoren bloot die het doordacht gebruik van ict in het onderwijs beïnvloeden.
Je krijgt inzicht in de stand van zaken en leert op een heldere manier waar je organisatie naartoe moet. Na dit college kun je met een speciale gesprekstool het gesprek aangaan binnen je school of bestuur. Saab presenteert deze gesprekstool, zodat je direct aan de slag kunt. Ook geeft zij tips voor aanvullende tools en instrumenten die je kunt gebruiken om digitalisering te ontwikkelen of bevorderen.
Spreker
Nadira Saab
Nadira Saab is bijzonder hoogleraar aan de Universiteit Leiden en strategisch adviseur bij Kennisnet. Lees op Kennisnet.nl het interview met haar over MYRA.
Voor wie
- alle scholen en besturen die de MYRA-monitor hebben ingevuld
- iedereen die geïnteresseerd is in de resultaten van de MYRA-monitor
- iedereen die meer wil weten over de Theory of Planned Behaviour
- iedereen die inzicht wil in het ict-gebruik op school of in het bestuur
Over MYRA
De Monitor Digitalisering Funderend Onderwijs MYRA is een initiatief van Kennisnet, de PO-Raad en de VO-raad, mede uitgevoerd door het Kohnstamm Instituut. Het is een integrale ict-monitor voor het funderend onderwijs. De resultaten laten het ict-gebruik in het onderwijs zien en de randvoorwaarden, de stip op de horizon en de behoeften rondom ict-gebruik. De thema’s in deze ict-monitor zijn:
- ict-bekwaamheid en digitale geletterdheid
- digitale leermiddelen
- informatiebeveiliging privacy en informatiemanagement
- innovatie
- ethiek en randvoorwaarden