Do’s and dont’s van crisiscommunicatie
Workshop (parallelsessie), max. 30 personen
Inhoud
In deze workshop hoor je alles over de do’s and dont’s van crisiscommunicatie. Ook leer je hoe je een goede crisisverklaring schrijft (een tekst voor een toespraak voor een woordvoerder of bewindspersoon). Daarna ga je zelf aan de slag. Je schrijft een korte verklaring op basis van een crisisscenario dat je krijgt voorgelegd.
Waarom is het onderwerp van belang?
Zeker in het begin van een crisis heb je te weinig informatie, te weinig tijd en heel veel zenders en soms ‘stoorzenders’. Mensen die zich al dan niet terecht met jouw crisiscommunicatie bemoeien. Medewerkers, ouders, leerlingen, ‘experts’, politici en uiteraard pers. Goede crisiscommunicatie kan de schade helpen beperken, slechte communicatie kan de situatie verergeren. Maar wat is dan goed of fout? Het antwoord daarop zoek je met elkaar in deze workshop.
Wat steek je van deze sessie op?
Na deze workshop heb je ervaring opgedaan met het schrijven van een crisisverklaring. Deze ervaring kan in de toekomst worden ingezet bij een crisis of incident in de eigen organisatie.
Spreker
Lodewijk, jarenlang woordvoerder bij de NCTV tijdens verschillende crises.
Voor wie?
Bestuurders, woordvoerders en communicatiemedewerkers uit po en vo.